вівторок, 24 жовтня 2017 р.

Курс "Вчимося жити разом" - 2 (Чічкова О.М.)

Тема 1. Права і обов’язки дитини
Мета
Сприяти формуванню поваги до прав інших людей та почуття відповідальності за виконання своїх обов’язків.

Результати навчання
Наприкінці заняття учні мають уміти:
розрізняти поняття «право» і «обов’язок»;
назвати права дитини;
розказати про свої обов’язки.


Обладнання і матеріали
Класна дошка і кольорова крейда або фліпчарт і фломастери.
Комп’ютер, доступ до Інтернету, мультимедійний проектор (бажано).
Картки з назвами прав дитини (роздрукувати з презентації).
Малюнок Червоної Шапочки за відсутності мультимедійного проектора.

Що підготувати заздалегідь
Роздрукувати роздаткові матеріали для учнів.
Перевірити презентацію до теми «Права дитини».
Стартові завдання (повторити попередній матеріал і перейти до нового)

1. Зворотний зв’язок з минулим заняттям. Запитайте дітей: «Про що ми говорили на минулому уроці?» Вислухайте їхні відповіді, підсумуйте сказане.
2. Вправа на знайомство. Запропонуйте дітям по черзі назвати своє повне ім’я і те, як вони люблять, щоб їх називали.
3. Слово вчителя: «Ми з вами не лише дізналися, як кого звуть, а й як ви любите, щоб вас називали. Варто зазначити,що кожна дитина має право на особисте ім’я і на те, щоб бути громадянином певної країни. Ми з вами — громадяни України».
Запитання для обговорення:
• А які імена, на вашу думку, найпоширеніші в Україні?
• Чому не можна вигадувати образливі прізвиська іншим дітям?
Підсумуйте: «Образливі прізвиська порушують права дитини! Постав себе на місце іншого – тобі неприємно було б, якби обзивали тебе».
4. Назвіть тему уроку: «Сьогодні наше заняття присвячене правам і обов’язкам дитини. Ви часто чуєте слова: «Ти маєш право…», «Ти зобов’язаний…».
Перед нами покладено важливе завдання – розібратися, що ж означають ці слова».
5. Запропонуйте учням розглянути малюнки про Буратіно в Завданні 1 у Роздаткових матеріалах для учнів.

Запитання для обговорення:
• Хто дав Буратіно ім’я, купив йому абетку і відправив його до школи?
• Хто хотів спалити Буратіно в печі?
• Хто намагався його обдурити і обікрасти?
• Хто подарував йому золотого ключика?
• Хто у цій казці захищає права дитини,а хто їх порушує?
Підсумуйте: «Можуть бути випадки, коли права дітей порушуються, але пам’ятайте, що є люди (батьки, вчителі,вихователі, лікарі, міліціонери), до яких можна звернутися за допомогою».
Інформаційне повідомлення (ознайомити з поняттям «права дитини»)
Слово вчителя: «Права дитини – це певні можливості, які потрібні вам, щоб жити і  дорослішати. Це те, що ви можете робити, і в чому вам не можуть відмовити.Поміркуйте, які у вас є права? (Думки дітей). Зараз ми в цьому розберемося».
Презентація
Слайд 5: У кожного народу є своя мова, свої традиції, релігія, обряди. Діти мають право користуватися своєю рідною мовою, національною культурою та сповідувати свою релігію.
Слайд 6: Всі діти мають право на відпочинок, дозвілля та участь у культурному та творчому житті суспільства.
Слайди 7, 8: Кожна дитина має право вчитися і повноцінно розвиватися. Розгляньте малюнки і скажіть, хто допомагає дітям здобувати освіту і розвивати свої здібності. Який твій улюблений шкільний предмет? Що ти робиш для свого розвитку у вільний час?
Слайди 9, 10: Кожна дитина має право жити без страху. У державі є люди, які зобов’язані це право забезпечити. Якщо дитина потрапила у небезпеку чи захворіла, вона має право на порятунок і отримання медичної допомоги.
Пам’ятайте, що вчителі, лікарі, поліція,рятувальники завжди дбають про захист прав дітей, а батьки є нашими найкращими захисниками. Діти мають право на повноцінне харчування та достатню кількість чистої води.
Слайд 11: Кожна дитина має право на любов і піклування, турботу і захист з боку батьків. Коли у неї немає сім’ї – на турботу і захист з боку держави.
Слайд 12: Дитина має право на захист,коли їй доручається робота, яка може нести загрозу її здоров’ю. Держава встановлює мінімальний вік прийому на роботу і визначає вимоги до умов праці неповнолітніх.
Слайд 13: Діти з особливими потребами мають право на особливе піклування та умови життя, які забезпечують їх участь у житті суспільства.
Слайд 14: Знаючи права, не можна забувати і про обов’язки: старанно вчитися;
не ображати інших; поважати права інших людей.
Підсумуйте: «Усі діти мають рівні права:на ім’я і громадянство, навчання і повно-цінний розвиток, на любов і турботу, на захист і медичну допомогу»

Руханка
Вправо голову і вліво
Нахиляєм неквапливо.
Шию також розминаєм,
В різні боки повертаєм!..
Тулуб вправо, потім вліво
Повертаємо грайливо.
Крутимо і обертаєм,
Прогинаєм, нахиляєм…
Ручки вгору, аж до неба!
Обійняти світ нам треба!
Ще раз вгору потягнулись
І до сонечка всміхнулись!

Перегляд мультфільмів та їх обговорення (10 хв)

Запитання для обговорення:
• Що сталося зі Слоненятком?
• Хто прийшов йому на допомогу?
• Про яке правило йшлося в цьому мультфільмі? (Про право на медичну допомогу, про право на любов і піклування)

Запитання для обговорення:
• Що сталося з Пінгвінятком?
• Хто йому допомагав?
• Про які права йдеться у мультфільмі? (Про право на любов і піклування, турботу і захист з боку батьків; про право на порятунок).

Запитання для обговорення:
• Куди йшли звірятка?
• Хто спочатку не зміг потрапити до кінотеатру?
• Чому вони не змогли потрапити туди?
• Про які права йшлося у цьому мультфільмі?
(Про те, що усі діти мають право на дозвілля; вони мають рівні права, навіть якщо вони дуже відрізняються один від одного).

Запитання для обговорення:
• В які ігри грали дівчатка? А в які хлопчики?
• Чому вони не хотіли гратися разом?
• Про які права говорилося в цьому мультфільмі? (Про право дітей на розвиток і до-звілля; про рівні права і для хлопчиків і для дівчаток).
Підсумуйте: «Всі ми різні, але маємо однакові обов’язки та права».

Підсумкові завдання (закріпити отримані знання)
1. Прочитайте висновки.
• Батьки є найкращими захисниками своїх дітей.
• Учителі, вихователі, лікарі, міліціонери, рятувальники дбають про захист прав дітей.
• Твій обов’язок — поважати права інших людей.
• Запитуй у дорослих дозволу на те, що не можна робити без їхньої згоди.
2. Робота в групах (за наявності часу).
Об’єднайте учнів у сім груп за днями тижня. Роздрукуйте права дітей (Додаток 1.1) і розріжте їх на пазли. Завдання групам — зібрати права в речення. Коли всі групи завершать роботу – кожна по черзі хором зачитує своє право. Решта учнів повторюють його і умовно «кладуть» його у кошик Червоної Шапочки, використовуючи презентацію. (Як варіант можна намалювати Червону Шапочку на дошці або на фліпчарті).
Слово вчителя: «Нехай Червона Шапочка тепер знає свої і права і інших навчає. Не
забувайте, що, поважаючи права інших людей, ви спонукаєте їх поважати ваші права».


Немає коментарів:

Дописати коментар