вівторок, 24 жовтня 2017 р.

Курс "Вчимося жити разом" - 3 (Чічкова О.М.)

Тема 2. Дружна родина
Мета
Допомогти дітям сформувати уявлення про сім’ю, як дружну команду,де всі працюють заради спільної мети, допомагають і підтримують одне одного.

Результати навчання
Наприкінці заняття учні:
називають імена членів своєї родини;
пояснюють, яку родину називають дружною;
демонструють шанобливе ставлення до батьків та близьких родичів;
наводять приклади своїх сімейних обов’язків.


Обладнання і матеріали
Класна дошка і кольорова крейда або фліпчарт і фломастери.
Комп’ютер, доступ до Інтернету, мультимедійний проектор (бажано).
Картки з малюнками домашніх обов’язків (Додаток 2.1, електронні файли до теми на флеш-накопичувачі).

Що підготувати заздалегідь
Роздрукувати роздаткові матеріали для учнів та додатки для вчителя.
Перевірити презентацію і відео до теми «Дружна родина».
Стартові завдання (повторити попередній матеріал і перейти до нового)

1. Вступний вірш.
Давайте привітаємся,
Давайте усміхнемося,
Заглянем в очі другові
І працювать почнемо!

2. Зворотний зв’язок з минулим заняттям. Запитайте дітей: «Про що ми говорили на минулому уроці?» Вислухайте їхні відповіді, підсумуйте: «На минулому уроці ми з вами говорили про ваші права».
3. Назвіть тему уроку: «Сьогодні ми поговоримо про особливих людей, най-цінніших у вашому житті – про родину».
4. Вправа на знайомство. Запропонуйте дітям по черзі продовжити речення:
«Мене звати… Я люблю свою родину за те, що…»
5. Слово вчителя: «Сім'я — це найдорожчі для тебе люди. Всі сім'ї різні. У
кожної сім'ї — свої правила і традиції.Любіть і поважайте свою сім’ю, допомагайте один одному, адже у сім'ях,де всі піклуються одне про одного, завжди панує добробут і здоров'я».
6. Слово вчителя: «Родина — це твої найближчі родичі: тато, мама, брати, сестри, бабусі та дідусі. Надійка учениця 2-го класу, так як і ви. У неї  велика і дружна родина. У Завданні
1 у Роздаткових матеріалах для учнів є фото родини Надійки. Розгляньте фотографію з сімейного альбому Надійки і відгадайте загадку про їхню родину».
Сергійко — рідний брат Надійки.
Віталій — тато Сергійка.
Дарина — його дружина.
Катерина — мама Віталія.
Панас — її чоловік.
Людмила — мама Дарини.

Завдання учням: записати імена усіх членів родини.
7. Виконайте Завдання 2 із Роздаткових матеріалів для учнів.
Запитання для учнів:
• Як Надійка називає Віталія? (Татом).Дарину? (Мамою). Катерину? (Бабусею). Панаса? (Дідусем). Людмилу?(Бабусею).
• Кому Надійка доводиться сестрою?(Сергійкові). Донькою? (Віталію та Дарині). Онукою? (Катерині, Панасові та Людмилі).

Інформаційне повідомлення
«Дружна родина» (з’ясувати, за яких умов родину називають дружною)
Слово вчителя: «У Надійки дружна родина. Її девіз: «Працюємо і відпочиваємо разом!» Бабусі з дідусем допомагають дітям робити уроки. Батьки ходять на роботу, вечорами разом роблять хатні справи.Діти мають свої домашні обов’язки: поливають квіти, годують рибок, вигулюють песика, підтримують порядок у своїй кімнаті».
Запитання для обговорення:
• Чому родину Надійки називають дружною? (Бо в її родині всі допомагають один одному, працюють і відпочивають разом. Кожен має свої обов’язки і виконує їх).
Пантоміма «Домашні обов’язки»(ознайомити з домашніми обов’язками)
Пригадайте з учнями, що таке пантоміма. (Пантоміма — це мова тіла, коли актор грає свою роль лише за допомогою міміки,жестів і виразних рухів).
Об’єднайте учнів у 10 груп за допомогою вправи «Молекули».
Розподіліть між учнями картки (Додаток 2.1) та запропонуйте по черзі показати пантоміму. Інші учні мають відгадати,яку домашню роботу виконують діти і дорослі, зображені на малю-нку.
Запитання для обговорення:
• Що відчувають старші або молодші члени родини, яким допомагають діти?
• Чи допомагаєте ви так само?
• Що з цих хатніх справ ви вже вмієте робити?
• Чого хотіли б навчитися?
Підсумуйте: «Допомагаючи виконувати хатню роботу, ви приносите користь усій вашій родині».
Руханка
В нас дуже велика родина.(промовляючи ходять по колу)
Щаслива в ній кожна дитина.(зупиняються)
Доні чепурненькі.(дівчатка плескають у долоньки)
Синочки гарненькі.(хлопчики плескають у долоньки)
Мама є,(плеснути і підстрибнути)
Ось тато йде,А за ним я добігаю(біг на місці)
Мама – сонце,(руки вгору)
Тато – небо,(руки в сторони)
А я – квітонька у гаю.(присісти, руки до личка)
Читання та обговорення вірша
«Стояла собі хатка» (пояснити необхідність допомагати один одному )
Слово вчителя: «Коли всі дружно беруться за роботу, то можна навіть діряву хатинку перетворити у чудовий будиночок з квітучим садом».


Прочитати вірш:


Стояла собі хатка —                                      
Дірявий чобіток.
А в ній жила бабуся,
Що мала сто діток.           
Така була сімеєчка,
Сімеєчка мала!
Ніяк із нею впоратись
Бабуся не могла.
Та сто дітей — не ледарі,
Пішли збирати хмиз.
Усі взяли по гілочці
Й набрали цілий віз.
А потім сто цеглинок
Вони принесли вмить,
                         І склали з них будинок,
І стали в ньому жить.
А потім сто зернинок
Поклали в землю в ряд.
І виросли з них квіти,
І став квітучий сад!
А якби та бабуся
Не мала сто діток,
Була б і досі хатка —
Дірявий чобіток!
      Наталя Забіла
     Запитання для обговорення:
       • Де жила бабуся з дітками? (У хатинці – дірявому чобітку).
• Чому бабусі було важко впоратися з родиною? (У родині було аж сто діток).
• Що зробили дітки, щоб допомогти бабусі? (Назбирали хмизу, збудували будиночок, виро-стили квіти і сад).
• Де вони тепер живуть? (У новій хатинці, біля якої є гарний квітучий сад).
• Чому все у дітей виходило? (Бо вони не лінувалися, трудилися гуртом).
Підсумуйте: «Якщо родина дружна, то вона впорається з будь-якою роботою».

Перегляд мультфільму «Ріпка»(4:58 хв.)

Запитання для обговорення:
• Хто посадив ріпку?
• Чи зміг дід самотужки витягти ріпку?
• Хто йому допомагав?
• Чи справді мишка виявилася такою сильною?
• У чому причина успіху?
• Який висновок можна зробити з цієї казки? (Кожен має працювати на користь родини. Тільки так можна досягти бажаного).
• Які ще ви читали казки, книжки, бачили фільми про родинні стосунки? («Семеро козенят», «Три ведмеді» та ін.).
Підсумуйте: «Отже, щоб досягти бажаного результату усі члени родини мають працю-вати разом».

Підсумкові завдання (закріпити отримані знання)
1. Слово вчителя: «Візьміть аркуш паперу,обведіть свою долоньку. Оця маленька долонька може принести вашим батькам велику радість. Напишіть на кожному пальчику, що ви можете зробити для своїх батьків. (Помити посуд, обійняти, допомогти готувати вечерю,приб-рати свою постіль, витерти пил і т. п.). Запропонуйте бажаючим назвати одну справу із записаних на долоньці,яку вони зроблять сьогодні.
2. Зачитайте висновки:
• У родині, де кожен дбає про інших, усі почуваються щасливими.
• Виконуй свої обов’язки і доручення батьків.
Піклуйся про наймолодших і найстарших членів родини.
• Вивчай історію свого роду.
• Вітай родичів зі святами.
3. Домашнє завдання (виконується за бажанням дітей).
Завдання 3 у Роздаткових матеріалах для учнів.
«Розглянь родовідне дерево Даринки.На окремому аркуші паперу намалюй за цим зразком своє родовідне дерево».
4. Завершення тренінгу. Запросіть дітей стати в коло, взятися за руки і промовити: «Бажаємо всім міцного здоров’я і жити в дружній сім’ї!»


Немає коментарів:

Дописати коментар