суботу, 13 січня 2018 р.

Тема. Переставний закон додавання. Істинні рівності. Додавання і віднімання за числовим променем. Мудрак Л.Ф.

Мета: Ознайомити учнів із формулюванням переставного закону додавання, вчити, як застосовувати його для знаходження значень виразів; закріплювати поняття про істинні рівності та навички додавання і віднімання на числовому промені; Вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати  логічне мислення, увагу, пам’ять, творчу уяву; виховувати інтерес до математики.

                                                 Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ (Слайд 1)
Любі діти! У наш клас
Завітали гості щирі.
Привітайте в добрий час
Гостей усмішкою й миром!
Діти, повернувшись до гостей, вітаються.
Кожен з вас приготувався
Ви почули всі дзвінок,
Він покликав на урок!
Кожен з вас приготувався
На перерві постарався.
ІІ. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
 До нас на урок завітали гості  із Царства Живої природи  Країни  Тварин.
І принесли вони нам багато завдань, які ми маємо виконати, щоб на наступному уроці рухатися далі по науці  Математика.
–  Відгадайте, хто ж ця перша гостя.   
Я руда, низького росту,
Хитра я і довгохвоста.
На курей я вельми ласа,
В них таке смачненьке м’ясо.
Вовку – брату я сестриця
А зовуть мене …. (Лисиця).(Слайд №2)
– Лисичка приготувала вам такі завдання.


1.Згадаємо числовий ряд  0  1  2  3  4  ..  6  7  ..  9  10
  • Які числа загубила Лисичка?
  • Назвати сусідів чисел …
  • Назвати попереднє від числа …
  • Назвати наступне до числа…
  1. Каліграфічна хвилинка
Зошит свій я відкриваю:
Навскоси його кладу.
Ручку я отак тримаю,
Сяду  рівно, не зігнусь,
Буду я писати вправно
До роботи я берусь.
–  Разом з Лисичкою запишемо каліграфічну хвилинку:  числовий ряд 0-10.
3.Усна лічба  «Квітковий віночок».
«Стелися барвінку, стелися низенький» -, співається в народній пісні… А ми сплетемо з барвінку віночок, розв’язавши цей приклад.
4+2+1-3-2+3+2= ?                  (Слайди)
Діти виконують вираз і  переходять до розв’язання віршованих задач.
4.Розв’язування  віршованих задач .(Слайди)
(Запис відповідей у зошитах)
4. Математичний диктант
  • Перший доданок – 3, другий – 4. Чому дорівнює сума?
  • 7 збільшити на 2.
  • 5 зменшити на 1.
  • Запишіть число, яке на 1 менше 6.
  • 10 мінус 2.
  • до 9 додати 0.
Взаємоперевірка: 7, 9, 4, 5, 8, 9.(Слайд)
5.  Робота з геометричним матеріалом.(Слайд)
  • Діти, погляньте на предмет.
  • З яких геометричних фігур він складається?
ІІІ. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ  (Слайд )
А  хто ж наступний прийшов до нас на урок?.
Ходжу  лісом  я  кошлатий
Люблю  влітку полювати,
А зимою в лігві спати.
Як зачую  я  весну
Прокидаюся від сну.
(Ведмідь)
1.Підготовча робота.
Ведмедик просить пригадати  випадки складу числа 9,  які складаються з однакових чисел,
але в різному порядку.
– Які приклади на додавання можна скласти за цими випадками?
2+7=9              4+5=9
7+2=9              5+4=9
Які істинні рівності можна за ними скласти?(усно)
Запис однієї з них у зошитах.
2.Пояснення нового матеріалу.
Вчитель. – Ми не даремно вчили склад числа парами . Це допоможе нам в засвоєнні нової теми. У природі є свої закони,ніч змінюється ранком, за весною наступає літо. За законами своєї країни живуть люди. У математики також існують закони, яких потрібно дотримуватись, щоб, наприклад,правильно та найзручнішим шляхом знаходити результати арифметичних дій. Сьогодні ви ознайомитесь з першим, дуже важливим законом арифметичної дії додавання – переставним законом додавання.
    • Допоможе нам зрозуміти цей закон таке завдання ведмедика.(слайд)
    • Скільки відер води у зайчика?У їжачка?Всього?
    • Який приклад можна скласти?(Запис у зошитах)
    • Якщо вони поміняються місцями, який тоді складемо приклад?(Запис)
    • Чи зміниться кількість відер?
3.Первинне закріплення
  • Скільки блакитних квадратиків угорі? А білих? Скільки всього квадратиків?
  • Скільки білих квадратиків унизу? А блакитних? Скільки всього квадратиків?
    • Чи змінюється сума від переставляння доданків?
    • Який висновок можна зробити?
Висновок. Від переставляння доданків значення суми не змінюється.
Фізкультхвилинка.
IV. Розвиток математичних знань.
А ось наступна  гостя хоче зрозуміти, як ви зрозуміли переставний закон.
Червонясту шубку маю,
По гілках я  стрибаю.
Хоч мала  на зріст,
Та великий маю  хвіст.
Білочка підготувала завдання, чи зрозуміли ви переставний закон.
Завдання 1.(Слайд )   5 + 2          3 + 4              7 + 1
                                      2 + 5          4 + 3              1 + 7
Розгляньте  вирази в кожному стовпчику. Прочитайте. Що цікаве можна помітити?
  • Що однакове в прикладах? (Доданки, дії)
  • Чим відрізняються приклади? (Порядком доданків.)
Завдання 2.Склади істинні рівності.(Слайд)
4+ 3 = 3 + .            5 + 4 = 4 + .
(Запис істинних рівностей у зошитах)
Завдання 3.Робота на картках №1,2.
Розглянь вирази в кожному стовпчику. Знайди «підказку» і заповни порожні клітинки.
6 + 3 = 9            5 + 3 = 8               8 + 2 = 10          4 + 3 = 7
3 + 6 =               3 + 5 =                   2 + 8 =              3 + 4 =
Завдання 4. Складання прикладів за числовим променем.(Слайд)
V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ
  • Отже, підсумуємо!
Діти закінчують речення.
  • При додаванні числа             можна переставляти.
  • Від перестановки доданків  сума не змінюється.

Ось і пролунав дзвінок,
Закінчився наш урок.
За роботу по заслузі
Щиро дякую вам, друзі!


Немає коментарів:

Дописати коментар