Мета: ознайомити учнів із поняттям «симетричне вирізування» вчити правильно вирізувати фігури симетричної форми; розвивати уважність, точність; виховувати любов до природи.
Обладнання: засушене листя, технологічна картка, зразок виконаної роботи, шаблон, кольоровий папір, презентація «Симетрія в природі».
Тип уроку: комбінований.
Методи і прийоми роботи:розповідь, бесіда, пояснення, гра, практична робота, інструктаж.
Обладнання: засушене листя, технологічна картка, зразок виконаної роботи, шаблон, кольоровий папір, презентація «Симетрія в природі».
Тип уроку: комбінований.
Методи і прийоми роботи:розповідь, бесіда, пояснення, гра, практична робота, інструктаж.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
- Привітання:
- Дзвінко пролунав дзвінок,
Всіх покликав на урок.
Тож сідайте всі в рядок —
Починається урок!
- Перевірка готовності до уроку.
- Упорядкування робочих місць.
ІІ. Повідомлення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності:
- Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми будемо подорожувати. А для подорожі нам потрібно взяти все необхідне. Давайте перевіримо, чи все є у вас на партах: клей, ножиці, основа для роботи, набори кольорового паперу, технологічна карта,шаблони.
ІІІ. Вивчення нового навчального матеріалу:
- Бесіда:
- А де будемо подорожувати, ви дізнаєтесь, якщо відгадаєте загадку.
- Навесні веселить,
Влітку холодить,
Восени годує,
А взимку гріє. (Ліс)
Ліс — це казка, ліс — це диво,
Все для всіх у ньому є!
Йди і ти у ліс щасливо —
Радість людям він дає!
В кожну пору ліс чарівний.
Придивляйся, пізнавай!
Він веселий, тихий, дивний —
Вчися і спостерігай!(Слайд )
- Тож, подорожувати будемо до лісу. Тихо йдемо вузенькою стежкою по осінньому лісу. І зустрічає нас добрий лісовий мешканець Лісовичок. Давайте попросимо його розповісти про щось цікаве, що є в лісі.(Слайд )
- Я, давній житель лісу, люблю і бережу природу, хочу, щоб ви також були любителями природи , вчилися бачити все чарівне і цікаве. То ж розглядаємо сьогодні симетрію в природі.
- Ось дивіться, діти, це листочок. У нього посередині лінія — вісь симетрії й однакові відгалуження від неї. Майже всі дерева мають таке симетричне листя. Розглянемо засушене листя і впевнимося у цьому.
- Давайте пограємо у гру «Вгадай дерево».
- Гра «Вгадай дерево»:
Лісовичок показує учням зразки листя різних дерев та загадує про них загадки.
- Я — дерево-красень,
А звуть мене… (ясен).
- Зелена, а не гай,
Біла, а не сніг,
Кучерява, та без волосся. (Береза)
- Живе один батько і тисячі синів має.
Всім шапки справляє, а собі на має. (Дуб, жолуді)
- Весною росте, влітку цвіте,
Восени осипається, взимку відсипається.
А квітки — на медок.
Лікує від грипу, кашлю і хрипу. (Липа)
- У вінку зеленолистім,
У червоному намисті
Видивляється у воду
На свою хорошу вроду. (Калина)
- Восени намистом рясним
Вона віти прикрашала.
Як весна-красна настала,
Намистин уже не стало.
Без окраси залишилась
Ти, красуне, не даремно.
Взимку пташок годувала
Намистинами ти, певно. (Горобина)
- — У природі існує безліч прикладів симетрії. Природа наділила комах і птахів крилами симетричної форми відносно осі-тулуба, інакше вони не змогли б літати.
(Слайди)
Так само симетричні квіти.
(Слайди )
Розгляньте на фото предмети, що відбиваються у воді. Предмети, що знаходяться на березі і їхнє віддзеркалення у воді однакові. Ці зображення симетричні, тобто розташовані однаково відносно лінії симетрії. А лінією симетрії є берег.
4. Пояснення вчителя із показом алгоритму роботи:
- А зараз, використовуючи симетрію, виготовимо осінні дерева. Щоб наша робота виглядала, як справжній осінній ліс, ми їх зробимо об’ємними. На партах разом з шаблонами лежать заготовки кольорового паперу.
- Згідно технологічної карти, не знімаючи скріпок, обведемо контури шаблонів і виріжемо по них.
- Але перед вирізуванням пригадаємо правила безпечного користування ножицями.
- Зніміть сріпки, розгорніть вирізані деталі. У вас отримались дві симетричні частини крон дерева.
- Згинаємо пополам і склеюємо середні частини. У вас отримались об’ємні крони дерев.
- Вирізаємо стовбур і наклеюємо крони.Так отримали одне дерево.
- Так само вирізаємо інші дерева і наклеюємо на основу.
ІV. Практична діяльність учнів:
- Фізкультхвилинка
- Ми — берізки і кленці,
В нас тоненькі стовбурці,
Ми в стрункі стаєм ряди,
Виправляємо гілки.
Ледь зіп’явшись з корінців,
Дістаєм до промінців.
Наші ніжні пагінці
Хиляться на вітерці
Вправо, вліво… І весь сад
Нахиливсь вперед — назад.
- Самостійна робота учнів:
Лунає тиха мелодія.
2.Допомога вчителя у виконанні роботи.
3.Аналіз і виставка дитячих робіт
V. Підсумок уроку:
- Що нового, цікавого дізналися на уроці?
- Чи сподобалася вам подорож у ліс?
- Як треба поводитися в природі?
Немає коментарів:
Дописати коментар