неділю, 1 квітня 2018 р.

Тема уроку: "Створення святкового настрою за допомогою кольору у багатоплановій тематичній композиції. Україна — моя Батьківщина." Дьоміна Н.О.

Мета уроку :  формувати уявлення про види і жанри образотворчого мистецтва, художні традиції рідного краю, нашу державу,  уточнювати і закріплювати уявлення дітей про країну; розвивати патріотичні почуття; виховувати любов до Батьківщини.
Обладнання: 
— проектор, комп’ютер (ноутбук), екран, слайд-шоу;
— художні матеріали та інструменти: олівці, фломастери, фарби акварель, гуаш; палітра, ємність для води;
— література: образотворче мистецтво: підруч. для 4 кл. / М. І. Резніченко, С. І. Трач. — Тернопіль: Навчальна книга — Богдан, 2015. — 142 с.; Програма «Образотворче мистецтво. 1-4 класи загальноосвітніх навчальних закладів, 2011»


Хід уроку

І. Організаційний момент. 

- Продзвенів дзвінок – починаємо урок.
 Фарби й пензлі ти готуй, красу і радість тут відчуй.
II. Актуалізація опорних знань.
   Щоб створити красу і відчути радість на уроці малювання,  насамперед,складемо девіз уроку та  відгадаємо загадки і тим самим згадаємо потрібні знання. ( Повторення жанрів мистецтва) 
Змалював Андрійко маму,
А малюнок вставив в раму.
Цей малюнок, не секрет,
Називається …                      портрет.

Бачим ліс, галяву ясну,
День безхмарний та прекрасний,
Захопило подих аж,
Як побачили …                  пейзаж.

Фрукти, овочі та ваза,
Кожен з вас побачить зразу
В чому річ і в чому суть,
Як картину цю зовуть?         Натюрморт  
ІІІ.  Пояснення нового матеріалу.
Використовуючи ці основні жанри образотворчого мистецтва,  художник може виразити свої думки й почуття. Володіючи цими жанрами, можна зобразити все. Перехідним жанром, у якому використовуються особливості усіх чотирьох, є сюжетно-тематична композиція. Її різновиди відрізняються тим, що саме зображає художник у своєму творі.
Сюжетно – тематична композиція може бути теж різних видів.
Якщо художник вирішив зобразити побут, повсякденне життя, свята  то цей вид носить назву
-          побутовий жанр
-          історичний жанр
-          батальний жанр
-          релігійний
-          міфічний

Сюжетно – тематична композиція бере свій початок ще з доісторичних часів – на  скелях  і стінах печер первісні люди малювали сюжетні картини полювання на тварин.

 IV. Повідомлення теми і мети уроку.
На сьогоднішньому уроці ми розкриємо суть поняття «сюжетно-тематична картина» та  спробуємо намалювати  власну сюжетну картину.
Прослухайте казку і ви дізнаєтесь на яку тему ви створити власну сюжетно – тематичну картину.
Казка
Давним-давно жила одна жінка. І було у неї три сини. Росли сини чесними, сміливими і дуже любили свою матір, готові були віддати за неї своє життя.
Підросли вони і вирішили піти в люди, щоб прославити свою матір.
Першим пішов старший син. Мати, аби він про неї пам’ятав, подарувала йому золоту корону з трьома промінчиками. Пішов син. І за корону, яка зігрівала людей і вела вперед, вказувала дорогу до кращого життя, дали першому сину ім’я — Тризуб.
Середньому сину мати в дорогу подарувала жовто-блакитний одяг. Своїми хорошими справами прославив він свою матір. Дали люди ім’я синові — Прапор.
А там, де був молодший син, завжди звучала пісня, бо мати подарувала молодшому сину голос солов’я. І дали йому ім’я — Гімн.
   З того часу йдуть завжди разом — Тризуб, Прапор і Гімн, прославляючи рідну матір. (Показ плакатів з державними символами України і гімн).
Золотий тризуб — символ влади, його можна побачити ще на монетах Київського князя Володимира Великого. У тризубі відображена триєдність життя: батько, мати, дитина, які символізують силу, мудрість і любов. (Демонстрація плаката).
— Що означають кольори на прапорі України?
— Хто є авторами нашого Гімну?
— Які є ще національні символи, крім державних?
— Це її столиця — Київ.
— Річка Дніпро, національна гордість і слава України.
— Гора Говерла у Карпатах.
— Острів Хортиця — символ історії козацтва.
— Софійський собор, Золоті ворота, Києво-Печерська лавра.
— Духовні поводирі — Тарас Шевченко, Іван Франко, Леся Українка.
— Символами України є верба, калина, чорнобривці, соняшник, тополя. (Перегляд відеофільму «Визначні місця України»).
Фізкультхвилинка.
V.  Практична робота.
А зараз створіть власну сюжетно-тематичну композицію «Україна — моя Батьківщина».
Спочатку олівцем намалюйте ескіз композиції, а потім виконайте роботу фарбами.
Самостійна робота учнів .


VI. Перегляд, аналіз та оцінювання учнівських робіт. Підсумок уроку. Рефлексія.  Колективний перегляд завершених робіт.

Немає коментарів:

Дописати коментар