середу, 3 січня 2018 р.

Тема. Симетрія у природі. Послідовність дій під час виготовлення простих симетричних форм із паперу. Створення аплікацій із вирізаних простих симетричних форм. Шаган С.І.

Об’єкт праці. Метелик на лугу.
Мета. Дати уявлення про симетричні форми виробів. Закріплювати навички роботи з папером. Ознайомити учнів з поняттям симетрії. Вчити виготовляти симетричні метелики. Виховувати любов природи.
Матеріали та інструменти. Кольоровий папір, кольорові квіточки, ножиці, клей, пензлик для клею.

Хід уроку
I.                  Підготовка робочих місць.
II.              Організаційний момент.
 Пролунав дзвінок
Починається урок
Працюватимем старанно
Щоб почути у кінці.
Що у нашім 1 класі
Діти. Просто МОЛОДЦІ.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Сьогодні на уроці ми згадаємо що таке симетричні форми. І будемо виготовляти вироби симетричної форми.
- Розгляньте на фото предмети, що відбиваються у воді.(слайд 2,3,4)
 - Предмети, що знаходяться на березі, і їхнє віддзеркалення у воді однакові. Ці зображення симетричні, тобто розташовані однаково відносно лінії симетрії. А лінією симетрії є берег.
 - Розгляньте метелика. У нього лінія симетрії проходить посередині. Чим схожі його половинки? (формою, кольором, розміром) (слайд 5)
- Симетричні форми запозичені у природі. У листочка дерева посередині є вісь симетрії і однакові відгалуження від неї. У комах і пташок крила розміщені симетрично, інакше вони не змогли б літати.( слайд 6)
Симетричними ми називаємо такі предмети або фігури, які складаються з однакових частин.
ІV. Повідомлення теми уроку.
Відгадайте загадку.
Що то є за гість?
Ніжок має шість.
 І чотири крильця має, по квітках літає.
Ні бджола, ні джмелик, зветься він …МЕТЕЛИК
- На сьогоднішньому уроці ми будемо виготовляти кольорових метеликів.
 Мотивація навчальної діяльності
V. Оголошення теми й завдань уроку
VI. Вивчення нового матеріалу
            Слово вчителя з елементами бесіди.
Ø                Діти, чи подобаються вам метелики? Де ви їх зазвичай бачите?
Ø                Метелики влітку весело пурхають у саду, на лузі, в полі, тішать нас всіма барвами веселки. Їх люблять усі. …
Життя метеликів закоротке. Найкраща пора для них — літо. У теплі дні метелики живляться солодким соком квітів — нектаром, перепурхуючи з квітки на квітку. Крила у метелика покриті найдрібнішими лусочками, які й надають йому яскравого забарвлення. Якщо комаху взяти в руки, то на руках залишиться пилок, і метелик без нього може загинути. Цей пилок метелик переносить на своїх лапках, перелітаючи з квітки на квітку, тим самим допомагаючи квітам цвісти.
Як ви гадаєте, навіщо метеликам  яскраве  забарвлення?
-Яскраве забарвлення потрібне метеликам для того, щоб ніхто не міг побачити їх на квітах і зашкодити.
ü                Ось, наприклад, гарні плями на крилах метелика павине око не для краси, а для залякування. Не кожен птах наважиться схопити «окатого» метелика, павині очі якого самі визирають здобич.(слайд 8)
ü                А ось строкаті крила метелика ведмедиці — як сигнальний прапор! Попереджають усіх, хто захоче його з’їсти, щоб даремно не хапали: кров у ведмедиці гірка, отруйна.
ü                У метелика пістрянки такий спосіб захисту: побачивши ворога, він падає на землю та лежить нерухомо, ніби помер. Зникне небезпека — і метелик злетить, спалахнувши крилами. Недарма його так назвали: пістрянка — строката, яскрава, весела.
ü                Адмірал — метелик-мандрівник! Він летить низько над землею, не поспішаючи: навесні — на північ, у кінці літа — на південь. На темних крилах у нього — червоні смуги.(слайд9)
ü                Махаон — найбільший і найгарніший у наших краях метелик! Іноді його називають кавалером. Махаонів лишається все менше, тож бережіть їх! Закон про охорону природи забороняє ловити цих метеликів.(слайд10)
Не всі метелики яскраві й барвисті. Є нічні метелики. Вони сірі й непримітні .
ü                А чи відомо вам, як розмножуються метелики?
Вони відкладають яйця, з яких потім з’являються гусениці. Останні перетворюються на лялечок, обмотуючи себе власним павутинням. У такому вигляді лялечки зимують. Навесні, ледь пригріє сонечко, лялечка починає ворушитися: це повільно, як з пелюшок, з’являється метелик.
Висновок: Вісь симетрії допомагає зробити деталь, у якої обидві сторони будуть однаковими. 
VII.  Фізкультхвилинка.
Метелики літають
Дружно всі кружляють,
А потім потихеньку
На квіточки сідають.
Дружно сіли, дружно встали,
Біля парти покружляли.
От і нам вже час сідати –
Знову треба працювати.
VIII. Практична робота
Проведення інструктажу з техніки безпечного поводження з ножицями.(слайд 12,13)
1.                Правила користування ножицями.
• Ножиці для ручної праці повинні мати заокруглені кінці.
• Клади ножиці так, щоб вони виступали за край робочого місця.
• Не працюй тупими ножицями , а також ножицями зі слабким кріпленням.
• У процесі різання уважно слідкуй за розміткою.
• У процесі роботи тримай матеріали пасивною рукою так, щоб пальці були осторонь від гострого леза.
• Не тримай ножиці кінцями вгору, не залишай у розкритому вигляді.
• Передавай ножиці товаришу лише в закритому вигляді, тримаючи їх за робочу частину (кільцями вперед).
• Не розмахуй ножицями, під час різання не ходи, а також не підходь занадто близько до того, хто ними працює.
• Після роботи ножиці тримай складеними, бажано в чохлі.
 Створення композиції «Дивовижні метелики» (слайд14)
а) Зігніть  аркуш кольорового паперу  по лінії згину.
б)  Виріжте метелика по контуру,але не слід різати вздовж згину,а надрізувати невеликі його частинки, інакше виріб розпадеться.
в)  Розгорніть метелика та прикрасьте його.
г)  Виріжте квітку зігнувши аркуш по лінії симетрії.
е) Приклейте метелика на  квітку.
 ІХ.Демонстрація  й оцінювання робіт учнів.
Х. Підсумок  уроку.(слайд 15)
Діти погляньте на свої роботи. Якщо вам подобається створений вами метелик.то поаплодуйте собі.
Метелик-це символ мрії. За давньою легендою метелики передають наші бажання небесам. Якщо прошепотіти метелику своє бажання воно збудеться..
Зараз візьмемо метеликів у руки. скажемо своє бажання і відпустимо їх  на галявину.
- Діти вам сподобався урок?Чим саме?
- Чи задоволені ви результатом своєї роботи?

-У чому виникли труднощі?

Немає коментарів:

Дописати коментар