вівторок, 24 жовтня 2017 р.

Курс "Вчимося жити разом" - 7 (Чічкова О. М.)

Тема 6. Як помиритися з другом
Мета Розвиток навичок запобігання конфліктів і їх розв'язання, пошуку консенсусу і примирення.

Результати навчання
Наприкінці заняття учні:
аналізують причини і наслідки конфліктів між друзями;
пояснюють, чому важливо зберігати дружбу;
демонструють алгоритм примирення з другом;
наводять приклади віршів-мирилок.


Обладнання і матеріали
Класна дошка і кольорова крейда або фліпчарт і фломастери.Комп’ютер, доступ до Інтернету, мультимедійний проектор (бажано).
Картки з прислів’ями – за кількістю учнів (Додаток 6.1).
Картки з мирилками (Додаток 6.2)


1.Стартові завдання (повторити попередній матеріал і перейти до нового)

1.Перед тим як розпочати урок-тренінг, давайте пригадаємо основні правила.





2. Актуалізація теми: «А чи буває часом,що навіть найкращі друзі сваряться?»
Вправа «Причини і наслідки конфліктів» (аналіз причин і наслідків сварок на художньо-літератур-них прикладах)
1. Запропонуйте переглянути фрагмент мультфільму «Лунтік» — «Сварка» (3:26 хв.)

 Запитання для обговорення:
•• Що було причиною сварки друзів?(Вони думали тільки про свої інтереси).
•• До яких наслідків призвела ця сварка? (Гусениці пішли шукати собі нових друзів).
•• Як почувалися друзі після сварки?
•• Як можна було уникнути суперечки?
3. Перегляньте епізод із мультфільму
«Лунтік» —«Примирення». (1:23 хв.)


Запитання для обговорення:
• Як почувалися друзі коли знову зустрілися?
• Як цього разу повели себе гусениці?Підсумуйте: «Не варто гарячкувати і приймати імпульсивні рішення після сварки».
4. Назвіть тему уроку: «Сьогодні ми дізнаємося, чому іноді псуються стосунки між друзями та як їх налагодити».
Слово вчителя: «Яке чудове слово –«дружба»! Вимовляєш його – і відразу згадуєш свого друга, з яким тобі цікаво грати, читати нову книгу або поговорити про щось своє. Дружба – це близькі сто-
сунки, засновані на взаємній довірі, прихильності, спільності інтересів».

-А які ще мультфільми ви ще знаєте про дружбу?(Крошка  Єнот, Ну постривай!.....)
- А за допомогою чого помирився персонаж Крошка Єнот?

5. Розподіл на групи за посмішками

  У учнів будуть прикріплені посмішки. Потрідно за поданою посмішкою обєднатися в групи
              



Вправа «Як помиритися з другом»(відпрацювати навички примирення)
1. Запропонуйте учням виконати Завдання 1 . Для цього за допомогою комп’ютерної презентації назвіть кроки до примирення:
( Скласти ланцюжок на дощці)
• Підійди до друга чи подруги.
• Щиро усміхнися і простягни руку.
• Якщо неправий, вибачся.
• Запропонуй помиритися.
• Промов мирилку.

2. Підготуйте волонтерів для демонстрації ситуації примирення.
Слово вчителя: «Уявіть, що ви посварилися зі своїм другом через те, що він забув принести іграшку, яку обіцяв. Ви на нього образилися. І ваш друг просить пробачення, використовуючи всі кроки до примирення.
Волонтери розігрують сценку: «Вибач, що я забув принести іграшку. Не ображайся на мене, давай помиримося: ти – не ворог, я – не ворог. Нам сваритись просто сором. Помирились, помирились, щоб ніколи не сварились».

3.Руханка «Коло дружби»
Діти стають по колу парами, обернувшись один до одного обличчям.
·        Зараз ми всі разом спробуємо вивчити одну з мирилок.(Після того як діти промовляють мирилку, діти 1 кола стоять на місці, а 2 змінюють пару крокуючи в праву сторону до наступної пари).Так повторити декілька разів.
Запитання
·        Тож пригадаємо правила мирилки.
 • Хто має перший запропонувати миритися?
• Чи варто пробачати друзів?Підсумуйте: «Потрібно вміти миритися і пробачати друзів, адже це зберігає дружбу і теплі стосунки між людьми».
·        Скажіть а яку ємоцію викликають мирилки?(посмішку)


Підсумкові завдання (закріпити отримані знання)


1. Робота в групах
Вправа «Цінність дружби» (скласти прислів’я про цінність дружби).

Нових друзів май, а старих не забувай.  
Без вірного друга велика туга.
Дерево міцне корінням, а людина – друзями.
Людина без друга, що їжа без солі.

На кольоровому папері надрукуйте прислів’я (Додаток 6.1)(одне прислів’я на аркуші одного кольору).
Роздайте учням розрізані на частини аркуші з прислів’ями і запропонуйте в групах  зібрати прислів’я. Групи по черзі зачитують прислів'я та пояснюють, як вони їх розуміють».
Підсумуйте: «Потрібно цінувати дружбу і своїх друзів».

2. Домашнє завдання (виконується за бажанням дітей).
Запропонуйте дітям вивчити одну дві мирилки (на їхній розсуд).

3. Зачитайте висновки:
• Навіть найкращі друзі можуть посваритися.
• Не варто сваритися через дрібниці.
• Друзі мають прощати один одного і миритися.

4. Завершальна вправа « Справжній друг».
Попросіть дітей взяти за руку свого сусіда. Встати і заспівати разом пісню(під відео презентацію мультфільму)
«НАСТОЯЩИЙ ДРУГ»

Дружба крепкая не сломается,
Не расклеится от дождей и вьюг.
Друг в беде не бросит, лишнего не спросит,
Вот что значит настоящий верный друг.
Друг в беде не бросит, лишнего не спросит,
Вот что значит настоящий верный друг.

Мы поссоримся и помиримся,
«Не разлить водой» – шутят все вокруг.
В полдень или в полночь друг придет на помощь,
Вот что значит настоящий верный друг.
В полдень или в полночь друг придет на помощь,
Вот что значит настоящий верный друг.

Друг всегда меня сможет выручить,
Если что-нибудь приключится вдруг.
Нужным быть кому-то в трудную минуту –
Вот что значит настоящий верный друг.
Нужным быть кому-то в трудную минуту –
Вот что значит настоящий верный друг






Немає коментарів:

Дописати коментар