вівторок, 24 жовтня 2017 р.

Курс "Вчимося жити разом" - 5 (Чічкова О. М.)

Тема 4. Друзі за інтересами
Мета
Сприяти підвищенню самоповаги та поваги до інших людей, розбудові дружніх стосунків, вчити толерантно ставитися до відмінностей у смаках і захопленнях, шукати спільні інтереси.

Результати навчання
Наприкінці заняття учні:
пояснюють значення термінів «смаки» і «захоплення», значення спільних інтересів для розбудови дружніх стосунків;
наводять приклади своїх захоплень та хоббі однокласників, улюблених занять хлопчиків і дівчаток.


Обладнання і матеріали
Класна дошка і кольорова крейда або фліпчарт і фломастери. Комп’ютер, доступ до Інтернету, мультимедійний проектор (бажано).Папірці за кількістю учнів і три коробочки для вправи «Спільне і відмінне».

Стартові завдання (повторити попередній матеріал і перейти до нового)

1. Зворотний зв’язок із минулим заняттям. Запитайте дітей: «Про що ми говорили на минулому уроці?» Вислухайте іхні відповіді, підсумуйте: «На минулому уроці ми з вами вчилися робити компліменти та розпізнавати щире і нещире спілкування».

2. Назвіть тему уроку: «Сьогодні ми поговоримо про ваші смаки і захоплення. Ви розкажете про своє хоббі і дізнаєтесь, чим люблять займатися ваші однокласники. Можливо, щось вас так
здивує або зацікавить, що ви знайдете собі нове захоплення».

3. Поясніть значення термінів «смак» (що людям подобається стосовно музики, одягу, їжі) і «захоплення» (що вони найбільше люблять робити у вільний час). Запропонуйте дітям вико-
нати Завдання 1 у Роздаткових матеріалах для учнів (попросіть написати «С» у квадратиках біля того, що описує смаки, і «З» — біля того, що описує захоплення).

Руханка «Сонце світить на тих...»(розім'ятися і закріпити знання)
За вашою командою «Сонце світить на тих, хто любить...» діти кілька разів міняються місцями:
•• котів;
•• собак;
•• інших домашніх тваринок;
•• полуницю;
•• морозиво;
•• одяг білого кольору;
•• носити спідницю;
•• вдягати джинси...
Запитання для обговорення:
• Що називалося приклади смаків чи захоплень?
• Що, на вашу думку, означає прислів‘я:
«Про смаки не сперечаються»?Підсумуйте: мати різні смаки — цілком природно для людей і не варто сперечатися через це.

Вправа «Шоу талантів» (надати дітям можливість розказати про свої захоплення
Запропонуйте дітям по черзі розказати про своє хоббі або продемонструвати його. Підтримайте оплесками кожну дитину.
Запитання для обговорення:
• Що нового ви дізналися про своїх однокласників?

Вправа «Спільне й відмінне»(з’ясувати спільне і відмінне у захопленнях хлопчиків і дівчаток)

1. Запропонуйте дітям розглянути малюнки у Завданні 2 із Роздаткових матеріалів

Запитання для обговорення:
•• Що роблять діти на малюнках?
•• Які захоплення хлопчиків і дівчаток відрізняються, а які є спільними?

2. Об’єднайте дітей у дві групи за статтю.
• Роздайте групам невеликі папірці і запропонуте записати на них свої захоплення. Підготуйте три коробочки: захоплення хлопчиків, дівчаток і спільні.
• Представники груп по черзі зачитують одне захоплення. Якщо воно є тільки у хлопчиків, його кладуть у першу коробочку, якщо тільки у дівчаток – у другу, а якщо є у хлопчиків і дівчаток – у
третю.
• Ще раз перегляньте захоплення, які назвали тільки хлопчики або тільки дівчатка. Зачитуйте їх та запитуйте, чи можуть діти протилежної статі мати таке захоплення. Якщо так, перенесіть цей папірець у коробку зі спільними захопленнями.
• Порівняйте кількість аркушів у всіх коробках.
Підсумуйте: «Деякі захоплення хлопчиків і дівчаток відрізняються, але завжди можна знайти щось спільне, щоб гратися разом».
Вправа «Однодумці» (сприяти пошуку спільних інтересів)
Запропонуйте учням виконати Завдання 4 із Роздаткових матеріалів для учнів.Діти мають записати у першому рядку кожного квадрата одне своє захоплення, а нижче — імена однокласників, які мають те саме захоплення, що й вони.В ході виконання цієї вправи діти вільно ходять по класу

Підсумкові завдання (підвести підсумки, закріпити отримані знання)
1. Зачитайте висновки:
•• Мати відмінності у смаках, інтересах і захопленнях — цілком природно для людей.
•• Не варто сперечатися про відмінності,краще шукати те, що об'єднує людей,а не роз'єднує їх.
•• Спільні інтереси — важлива складова дружби.
•• Шукайте нових друзів за інтересами.
2. Запропонуйте бажаючим удома розфарбувати кульки у Завданні 3 із Роздаткових матеріалів учнів.
3. Вправа «Відкритий мікрофон». Запропонуйте учням по черзі сказати, що їм найбільше подобало-ся чи найбільше здивувало на цьому занятті.


Немає коментарів:

Дописати коментар