Мета. Провести
спостереження за роллю дієслів у текстах. Звернути увагу на їх виражальні
можливості. Вчити визначати однорідні члени речення; самостійно складати
речення з однорідними присудками. Виховувати патріотизм, любов до Батьківщини.
Хід
уроку
І. Організація класу.
ІІ. Оголошення теми і
мети уроку.
ІІІ. Основна частина.
1. Мозговий
штурм.
- Що
таке дієслово?
- Яким
членом речення виступає?
- За
чим змінюються дієслова?
- Що
означають дієслова теперішнього часу?
- Що
означають дієслова минулого часу?
- Що
означають дієслова майбутнього часу?
2. Хвилинка
каліграфії.
Аа Ал
Ан на ат
3. Словникова робота.
Український, держава,
Батьківщина, Київ, Україна.
Самоперевірка (Вчитель
відкриває слова, записані на дошці)
- Чому деякі слова
записані з великої букви?
- Яке з цих слів є
узагальнюючим для інших? (Батьківщина)
- Що таке Батьківщина
для вас?
- Ось як про це слово
написано в тлумачному словнику:
Батьківщи́на —
країна, що належить даному народові.
- Підберіть і запишіть синонім до цього слова.
(Вітчизна)
- Це слово має й інше тлумачення: — рідний край,
місце народження тієї чи іншої людини. В такому значенні це слово пишеться з
маленької букви і має наголос на першому складі. Скажіть, що є вашою
батьківщиною? (Запоріжжя) Запишіть, поясніть правопис.
- Серед записаних слів назвіть слова, де звуків
більше, ніж букв; де звуків менше, ніж букв.
- Назвіть спільнокореневі слова.
-Якими частинами мови вони виражені?
- Прикметник розберіть за будовою.
- Складіть і запишіть речення з однорідними
членами, використовуючи записані слова.
(Діти зачитують складені речення, називають
однорідні члени речення)
4.
Робота з текстом.
Моя Батьківщина – це Україна. Я вважаю
її найкращою країною у світі. Бо я тут народилась, тут мої батьки і друзі.
Я люблю її за ш…рокі лани густі діброви в…сокі гори
стрімкі ріки. У моїй Україні найродючіша в світі з…мля і саме вона
приносить людям свої дарунки.
Україна пройшла тисячолітній шлях – від
часів могутньої Київської Русі до сучасної незалежної країни. Нашим пращурам
неодноразово доводилось відбивати загарбників та захищати рідні оселі
від чужинців. Наш народ і зараз боронить рідну землю. Вірю, що зникнуть
ненависть несправедливість жорстокість і
бе…сердечність. Запанує щастя і добробут під блакитним бе…хмарним небом
України.
- Прочитайте. Визначте тему,
мету тексту. Придумайте заголовок.
- Від якої особи ведеться
розповідь? (Від першої)
- Якого роду ця особа?
(Жіночого)
- Що в тексті треба змінити,
щоб розповідь велась від хлопчика? (Народився)
- Спишіть текст, враховуючи
свій рід. Вставте пропущені букви і розділові знаки.
(Діти виконують завдання)
- Зачитайте текст, коментуючи
орфограми. Назвіть дієслова, надпишіть над ними час. Яка роль дієслів у тексті?
- Зачитайте речення, де є
однорідні присудки.
5. Робота з прислів’ями.
- Поясніть значення. Спишіть
одне прислів’я. Надпишіть частини мови.
Україна
– рідний край, про її добробут дбай.
Україна
- мати, умій за неї постояти.
Людина
без Вітчизни, як соловей без пісні.
Всюди
на світі добре: у Вітчизні – найліпше.
ІV.
Підсумок уроку.
V.
Повідомлення домашнього завдання з попереднім інструктажем.
Немає коментарів:
Дописати коментар