субота, 13 січня 2018 р.

Тема: «Симетрія в природі. Згинання паперу. Вирізування деталей симетричної форми». Мудрак Л.Ф.

Мета: ознайомити учнів із поняттям «симетричне вирізування» вчити правильно вирізувати фігури симетричної форми; розвивати уважність, точність; виховувати любов до природи.
Обладнання: засушене листя, технологічна картка, зразок виконаної роботи, шаблон, кольоровий папір, презентація «Симетрія в природі».
Тип уроку: комбінований.
Методи і прийоми роботи:розповідь, бесіда, пояснення, гра, практична робота, інструктаж.

Хід уроку
І. Організаційний момент.
  1. Привітання:
  • Дзвінко пролунав дзвінок,
Всіх покликав на урок.
Тож сідайте всі в рядок —
Починається урок!
  1. Перевірка готовності до уроку.
  2. Упорядкування робочих місць.
ІІ. Повідомлення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності:
  • Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми будемо подорожувати. А для подорожі нам потрібно взяти все необхідне. Давайте перевіримо, чи все є у вас на партах: клей, ножиці, основа для роботи, набори кольорового паперу, технологічна карта,шаблони.
ІІІ. Вивчення нового навчального матеріалу:
  1. Бесіда:
  • А де будемо подорожувати, ви дізнаєтесь, якщо відгадаєте загадку.
  • Навесні веселить,
Влітку холодить,
Восени годує,
А взимку гріє. (Ліс)
Ліс — це казка, ліс — це диво,
 Все для всіх у ньому є!
 Йди і ти у ліс щасливо —
 Радість людям він дає!
 В кожну пору ліс чарівний.
 Придивляйся, пізнавай!
 Він веселий, тихий, дивний —
 Вчися і спостерігай!(Слайд              )


  • Тож, подорожувати будемо до  лісу.  Тихо йдемо вузенькою стежкою по осінньому  лісу. І зустрічає нас добрий лісовий мешканець Лісовичок. Давайте попросимо його розповісти про щось цікаве, що є в лісі.(Слайд          )
  • Я, давній житель лісу, люблю і бережу природу, хочу, щоб ви також були любителями природи , вчилися бачити все чарівне і цікаве. То ж розглядаємо сьогодні симетрію в природі.
  • Ось дивіться, діти, це листочок. У нього посередині лінія — вісь симетрії й однакові відгалуження від неї. Майже всі дерева мають таке симетричне листя. Розглянемо засушене листя і впевнимося у цьому.
  • Давайте пограємо у гру «Вгадай дерево».
  1. Гра «Вгадай дерево»:
Лісовичок показує учням зразки листя різних дерев та загадує про них загадки.
  • Я — дерево-красень,
А звуть мене… (ясен).
  • Зелена, а не гай,
Біла, а не сніг,
Кучерява, та без волосся. (Береза)
  • Живе один батько і тисячі синів має.
Всім шапки справляє, а собі на має. (Дуб, жолуді)
  • Весною росте, влітку цвіте,
Восени осипається, взимку відсипається.
А квітки — на медок.
Лікує від грипу, кашлю і хрипу. (Липа)
  • У вінку зеленолистім,
У червоному намисті
Видивляється у воду
На свою хорошу вроду. (Калина)
  • Восени намистом рясним
Вона віти прикрашала.
Як весна-красна настала,
Намистин уже не стало.
Без окраси залишилась
Ти, красуне, не даремно.
Взимку пташок годувала
Намистинами ти, певно. (Горобина)
  1. — У природі існує безліч прикладів симетрії. Природа наділила комах і птахів крилами симетричної форми відносно осі-тулуба, інакше вони не змогли б літати.
(Слайди)
Так само симетричні квіти.
(Слайди                            )
Розгляньте  на фото предмети, що відбиваються у воді. Предмети, що знаходяться на березі і їхнє віддзеркалення у воді однакові. Ці зображення симетричні, тобто розташовані однаково відносно лінії симетрії. А лінією симетрії є берег.
4. Пояснення вчителя із показом алгоритму роботи:
  • А зараз, використовуючи симетрію, виготовимо осінні дерева. Щоб наша робота виглядала, як справжній осінній ліс, ми їх зробимо об’ємними. На партах разом з шаблонами лежать заготовки кольорового паперу.
  • Згідно технологічної карти, не знімаючи скріпок, обведемо контури шаблонів і виріжемо по них.
  • Але перед вирізуванням пригадаємо правила безпечного користування ножицями.
  • Зніміть сріпки, розгорніть вирізані деталі. У вас отримались  дві симетричні частини крон дерева.
  • Згинаємо пополам і склеюємо середні частини. У вас отримались об’ємні крони  дерев.
  • Вирізаємо стовбур і наклеюємо крони.Так отримали одне дерево.
  • Так само вирізаємо інші дерева і наклеюємо на основу.
ІV. Практична діяльність учнів:
  1. Фізкультхвилинка
  • Ми — берізки і кленці,
В нас тоненькі стовбурці,
Ми в стрункі стаєм ряди,
Виправляємо гілки.
Ледь зіп’явшись з корінців,
Дістаєм до промінців.
Наші ніжні пагінці
Хиляться на вітерці
Вправо, вліво… І весь сад
Нахиливсь вперед — назад.
  1. Самостійна робота учнів:
Лунає тиха мелодія.
     2.Допомога вчителя у виконанні роботи.
3.Аналіз і виставка дитячих робіт
V. Підсумок уроку:

  • Що нового, цікавого дізналися на уроці?
  • Чи сподобалася вам подорож у ліс?
  • Як треба поводитися в природі?

Немає коментарів:

Дописати коментар