суботу, 13 січня 2018 р.

Урок природознавства. 1 клас. Вода в природі та житті людини. Мудрак Л.Ф.

Тема: Вода в природі та житті людини .                        
Мета: розповісти про значення води для рослин, тварин, людини;   розвивати
активне пізнавальне ставлення до природи,  виховувати пізнавальний
інтерес.
Обладнання: підручник, робочий зошит, проектор, мультимедійна
презентація.
Тип уроку:  комбінований



Хід уроку
І. Організаційний момент.
Тихо, діти, всі сідаєм,
Наш урок  розпочинаєм.
Щоб урок пройшов не марно,
треба сісти рівно, гарно.
Будемо уважно слухати і правильно відповідати.
2. Створення позитивного емоційного настрою
Подивіться, будь ласка, чи все ви приготували до уроку.
3.    Хвилинка спостережень. 
                           Як годиться для початку
(слайд)            Все повторимо спочатку. 
           Вправа «Погода»
  • Яка пора року надворі?
  • Який місяць?
  • Яке число?
  • Тепло чи холодно надворі?
  • Який стан неба?
  • Чи є опади? Вітер?
ІІ. Мотивація та оголошення теми уроку 
1. (Вчитель демонструє малюнок Капітошки.)(слайд )
2. (Вчитель читає віршик.)
- Капітошка я весела,

Хоч не маю я оселі,

Та росла я на хмаринці,

Дощик я ношу в торбинці.

І сьогодні на урок

Я прийшла, звичайно, в срок.

Розкажу про чарівничку,

Мою родичку водичку.

- Хто це, дітки, завітав до нас на урок? (краплинка води)

ІІІ. Актуалізація опорних знань ( Слайд  )
1.Створення проблемної ситуації
- В одній чарівній країні жили щасливі люди. Сади рясніли фруктами, поля
колосилися житом і пшеницею, на луках паслася худоба, у лісах співали
птахи. Але сталося якесь лихо і вся благодать стала пропадати: рослини
зів’яли, корови перестали давати молоко, птахи  перестали співати.
Засумували люди, задумалися і звернулися за порадою до Мудреця. Вислухав
їх Мудрець, взяв гілочку верби і пішов з нею по лісах, по полях та городах.
Зупинився Мудрець за городами і сказав: «Копайте тут, знайдете скарб.»
Люди копали день і ніч.
  • Що знайшли люди?(Люди знайшли воду)  Нам Мудрець передав часточку
  • скарбу, щоб ми теж стали мудрішими.  (виймаю пляшку з водою). Нам
  • доведеться довести, що вода справжній скарб на планеті Земля.
Звідки ж прибула до нас краплинка? Дати відповідь на це питання вам
допоможе відповідь до загадку. (Слайд )
Відгадайте загадку.
Я і хмара, і туман,
І струмок,і океан,
І літаю, і біжу,
І скляною бути можу! (Вода) (Слайд )
- Гостею нашого сьогоднішнього уроку буде вода, а наша краплинка просто
відірвалась від неї.
2.Повторення вивченого
-Хто пригадає: які властивості має вода?  (Слайди)
- В яких станах буває вода?(Слайд)
-Яка вода падає з хмар на землю влітку? Взимку?
— Яка вода випаровується з носика чайника, що стоїть на вогні? (Слайд)                  
3.  Робота в парах     (Слайд)
1) Як довести, що сніг і лід — це замерзла вода?
2) Що відбувається з бурульками теплої сонячної днини?
         3)  - Де  на Землі можна знайти воду?


IV. Повідомлення теми і мети уроку                            
— Сьогодні ми дізнаємося, яке значення має вода у природі та житті людини.
V. Вивчення нового матеріалу
1. Перегляд фільму «Вода в природі» .   
2.  Бесіда на основі  побаченого.
- Діти, де ж саме на Землі ми можемо знайти воду?
(Учні називають, а на слайді  з’являються картинки)
— Де ще можна знайти воду на землі? (у рослинах)                      
— Дійсно, у листях, стеблах, плодах рослин теж міститься вода (наприклад,
помідор на 95 % складається з води, огірок — з 98 % води).                     
— У тілі тварин і людини теж є вода — 65 %. Вода є в кожній живій істоті
3.Перегляд слайдів.
(Слайд    ) З приходом води з’являється життя. Пропала вода- й життя
стає неможливим. Тому що вода- еліксир життя. Подарувавши людям
воду,природа дала нам безцінне багатство.
(Слайд) Майже все живе на землі не може обійтися без води.Звірині стежки
в лісі ведуть до водопою. Птахи летять до річок, озер.                  
(Слайд)  Жадібно п’є воду кожне дерево, кожна травичка. Подивіться, як
починає зеленіти зелена травичка після кожного дощику і як жовтіє. А
потім засихає і гине в засуху, коли немає води.  
(Слайд) Для багатьох живих організмів вода- рідний дім.   
(Слайд)Люди щоденно вживають воду.    
(Слайд) Велику кількість води люди використовують для дотримання гігієни.     
(Слайд ) Ще більше води йде на приготування їжі, миття посуду , прання
білизни.
(Слайд)Річки, озера, морське узбережжя – чудові місця для відпочинку людей
(Слайд) З давніх часів люди використовують річкові та морські шляхи для
плавання і перевезення вантажів.
(Слайд) Силу води люди вже давно змусили служити собі. Спочатку це були
водяні млини і машини.
(Слайд) Тепер люди побудували потужні гідроелектростанції, які                      
 виробляють електроенергію.
(Слайд) Людина  поливає поля, інакше загинуть овочі та злаки.
Фізкультхвилинка  музична  (Слайд )
   VІ. Осмислення знань.        
1.  Гра «Павутинка»
-Уявіть, що ви рослини, тварини, люди якихось професій.  Чи потрібна вам
вода? Для чого? Наприклад, я – кухар. Вода мені потрібна для приготування
страв та миття посуду.
1. Я – квітка. Вода мені потрібна, бо я хочу пити.
2. Я – дерево. Вода мені потрібна, бо вона дає мені поживні речовини.
3. Я – пташка. Я хочу пити.
4.  Я – рибка. У воді я дихаю .
5. Я – мама. У воді я перу білизну.
6. Я – бабуся. У воді я розчиняю сіль, цукор, оцет, щоб консервувати овочі та
фрукти.
7. Я – шофер. Водою я мию машину.
8. Я – аптекар. За допомогою води я роблю ліки.
9. Я – робітник. Працюю на заводі. Вода потрібна мені, щоб охолоджувати
готову продукцію.
10. Я – продавець. Влітку я продаю багато напоїв, цим захищаю людей від
перегрівання.
11. Я – пожежник. Вода потрібна, щоб гасити пожежі.
2.Робота з підручником.
А) -   Карасик пропонує розглянути фотографії і сказати, про що розповідають
ці крапельки?(Скільки хто використовує води?)
В) Робота у зошитах.
VІІ. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів.
— Що сталося б, якби в природі зникла вода?  Погляньте в підручник і
прочитайте прислів’я.
(Без води немає життя.)                                              думки дітей     
                                     
Висновок. Вода необхідна всім живим істотам. Рослини, тварини і люди п'ють воду
для того, щоб постійно оновлювати її запаси в організмі. Без води живий  організм
гине. Для деяких тварин (наприклад, риб), вода, крім усього, є єдиним місцем
життя. Без води не можуть жити рослини.                
-За що ми можемо подякувати водичці? ( за те, що вона дає життя, а без
води усе загине)
VІІІ. Підсумок уроку.
- Вода так міцно увійшла в наш побут, що ми і не уявляємо свого існування
без неї. Цю речовину справедливо називають колискою життя.
- Чи довели ми, що вода – це скарб народу?
- У вас на столах лежать крапельки і хмаринки , якщо урок був пізнавальним і
корисним для вас, покажіть крапельку. Якщо урок був для вас не цікавим, і
ви нічого нового не дізналися , покажіть хмаринку.
  • Отже, ми впоралися із завданнями Мудреця і він вам дарує малюнки з портретом
  • Капітошки  ( роздаю малюнки).
  • Молодці! Ви дійсно стали мудрішими. (Слайд з Капітошкою)
Закінчився наш урок. Піднялись на один крок.
Стали трішки ми мудріші. Про водичку взнали більше.
Що бува вона тверда, а не тільки лиш рідка.
Може й парою ставати , й людям всім  допомагати.
Дуже всім вона потрібна
Адже  в світі без  води -  НІ  ТУДИ І НІ СЮДИ!  

Вода в природі.

Фізкультхвилинка.

Немає коментарів:

Дописати коментар